Hjälmared folkhögskola

Måndag morgon klockan 7.30 vinkade jag av familjen och Benjamin för då kom mormor och hämtade mig för att köra ner till hjälmared. Maja följde självklart med också vilket jag tyckte var jättebra och mysigt! 

De blev några stop på vägen men IKEA var de mest självklaraste. Vi stannade och lunchade där, mormor köpte två småsaker men inte jag eller Maja. Sen fortsatte vi vår resa neråt.

Vi var framme i Uppsala på kvällen för att övernatta. Resan hade gått ovanligt bra och jag tyckte att det gick ganska fort ändå. Vi åt lite kvällsfika och sen gick vi och la oss ganska direkt. 

På tisdagmorgon fortsatte vår långa resa till hjälmared. Här tänkte vi alla att det skulle gå mycket fortare än vad de gick, kändes som att vi aldrig kom fram.

Det var inskrivning kl 16.00 så det var den tiden vi hade att förhålla oss till. Vilket betydde att vi var tvungna att äta lunch innan vi kom fram och de gjorde vi mer än gärna på Pizza Hut. 

När timmen var slagen så lämnade mormor och Maja av mig efter att vi gått en liten rundtur runt området och så blev jag själv kvar. 

Jag har lärt känna ganska många ändå men inte på djupet om man säger så. Vi är sju stycken i min klass och de är fem av oss som bor på internatet, vi är blandade åldrar och har olika syn på saker och ting. Det ska bli roligt och intressant att gå med dom här människorna! 


Det är en så konstig känsla att från noll till hundra helt plötsligt byta ut sitt gamla liv till något helt nytt. Jag tror inte att man förstår de riktigt. Man märker att allt är nytt för man vågar inte riktigt gå in till folk än och fråga om man ska hänga, men de är lite skönt att stänga in sig på rummet lite kan jag tycka. 

Saknar min Benjamin hur mycket som helst och hoppas att dom här 35dagarna innan hemrese-helgen går fort. Behöver han i min närhet! Kramar från mig! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0