Mallorca, Mallis!

Jag kom hem från Mallis i fredags och det var så grymt stor skillnad i värmen här och där. Gradantalet hade sjunkit med 20 grader.. KALLT! 
Det var helt otroligt på Mallis! Vi hade +30 och uppåt varje dag och man njöt så mycket! Vi kom dit kring kl 13.00 och då hade man på sig långbyxor eftersom att det är ju kallt i Piteå men man höll på att dö för att det blev så varmt! Man kan som it beskriva känslan av att ha varit utomlands så därför kommer ni att på kolla på massa bilder istället så skriver jag lite under dom. 
 
Man älskar hotellfrukost! Det är enligt mig en av det bästa sakerna med att fara utomlands det är sååå gott!! Allt är liksom redan framställt så man bara går och plockar. Det finns verkligen allt och välja mellan också! Nutella, mackor, ägg, bacon, champange, frukt mm.
 
 
Vi hade inte all inclusive vilket jag tycker är jätte bra på ett sett för att då får man gå ut på stan på kvällarna och leta upp nån god resturang och äta på och det känns som att man har mer att välja på om man går ut och äter och även att det är bättre klass på maten. Vi åt lite blandat som Tapas, Sushi, Paella, Fisk, Kött, Pasta. Lite allt möjligt. Förutom Albin (lillebror) som åt chicken nuggets varje dag, antingen till lunch eller till middag. 
 
 
Stranden som bara låg några 100m nedanför vårat hotell var mysig eller aa det var en bra strand. Det som var negativt var att den var jätte hård, dom körde med en maskin tidigt tidigt på morgonen för att platta till den. Sen var det ju också vääldigt salt vatten. Men det får man som leva med. Mamma drog med oss en tidig morgon för att bada i soluppgången. Tror it jag har sett nått finare än den soluppgången! Sen var det även en solnedgång på sista bilden, den blev it lika bra menmen. 
 
Vi slappade alla dagar utom en då vi hyrde Cabriolet och körde ut på en liten sväng. Vi bestämde att vi skulle köra längst ut till nått ställe och det var en väldigt krokig väg upp för berget. Men då tillsist så kom vi istället fram till det här ovh blev asrädda!! Tillen militärzon! På skylten står det ''Danger Military zon! Shooting and Exploseves practices, No trespassing'' 
Vi vände från Militär zonen och fortsatte köra till en liten stan. Där åt vi ovh badade sen vände vi och körde tillbaka, vi stannade till på några ställen och tog kort på ännu en solnedgång. 
 
Jag och maja flätade även våra hår. Hon flätade hela sitt och hon har jäääätte tjockt hår så vi satt där i 1,5 timmar och pratade med dom som flätade hon hår och deras flicka dom hade med sig. Hon var verkligen jätte gullig och hette Gone, asså jätte söt och vi blev typ bröder! 
 
Jag, Albin och Maja blev frågade om vi ville vara med i showen en kväll. Ni vet alla dom där showerna som är efter mini dicot på hotellet. Det var disney tema och vi blev målade i ansiktet och fick ta på oss hunddräkter, vi skullespela dalmatiner. Men tänk er att det är 30 grader varmt så ska du ta på dig som en one piece. VARMT!
 
 
Jag skulle kunna forsätta med många fler bilder än det här men jag måste sätta ett stopp nån stans för att det är redan ett väääldigt långt inlägg. Träffade några jätte gulliga norskar som jag tyvärr it har nån bild på menmen. Vi fortsatte att sola och bada resten av resan, bara njöt helt enkelt. Hoppas ni orkar läsa hela. Tack o Hej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härliga kort:)

2014-09-21 @ 21:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0