Uppsala II

Vår första riktiga dag! Vi alla behövde saker till halloweenfesten som skulle vara på kvällen, så vi åt frulle på rummet innan vi for in till Uppsala city för att shoppa.

Vi gick väldigt mycket fram och tillbaka för vi kom alltid på nya saker vi behövde och försökte hitta den billigaste affären för just halloween sakerna.

Linus visade sitt favvo falafel ställe. Hade aldrig ätit det innan så självklart blev det falafel till lunch, billigt och bra! Kan faktiskt erkänna att jag var jätteskeptisk till det men det var så sjuukt gott! Kan rekommendera en falafelrulle till alla som får chansen!

Då man ändå är i Uppsala får man ju passa på att kolla in lite sevärdheter.
Domkyrkan: check!

Hittade två eller tre stycken balklännings affärer, så passade på att gå in och kolla. Men tyvärr ingen klänning jag tyckte om, och om de var nån jag tyckte om prova jag inte för alla klänningar kostade över 3000kr...

Blev dags för fika paus på Storken innan vi fortsatte shoppingrundan.

Sen for vi hem ganska snabbt för att hinna börja fixa våra outfits. Jag och Tora matchade och Linus var vårat offer! Linus drog iväg lite tidigare än oss för vi var inte riktigt klara.
Köpte icasallad och drog iväg till förfesten hos Linus kompis Lydia.

Efter några timmar av förfestade och Lydias helt fantastiska "jag har aldrig"-kort, var de dags att dra till festen! En jättekul fest med bra musik och mycket dans! Så kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0